lördag 21 mars 2015

Blankt huvud



Jag har funderat på en sak... att man blir så blank om huvudet. 
Jag tycker att det ser så fult ut, jag vill vara lite matt. 

Någon annan Alopecia  som har något tips om hur man får huvudet lite mattare och tycker ni samma som jag??



Idag kommer det lite snöflingor från himlen, och det är sååå trist. 
Jag vill ju ha vår!!!
Jag funderar på om jag ska baka något men jag får liksom inte kroppen till det. 
Och jag har verkligen inte lust att gå ut, men det är kanske precis det jag borde så att jag får lite kraft och ork.


Jag tror att jag gör det. 
Kanske kan jag plocka lite kvistar som jag kan sätta de nya snygga påskäggen som jag köpte på ICA i morse.
Eller gå till en loppis kanske.







2 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig. Gillar inte alls när det blir blankt. Jag har inget bra tips för att bli mer matt, tyvärr. /Elin

    SvaraRadera
  2. Förstår vad du menar! Jag har dock kvar en del hår på huvudet så jag har inte blivit lite blank. Man kanske kan ta lite mineralfoundation på huvudet för att matta ner det? Oftast brukar det ju även vara solskydd i dessa med så man skyddar huvudet. Gå gärna in och läs min nystartade blogg om livet med alopecia :) du hittar den på https://hairlessbutflawless.wordpress.com/

    //Karin

    SvaraRadera