fredag 12 september 2014

Smoothie



Idag, eftersom det är fredag så har jag varit och hämtat barnen tidigt på skolan. Och vad händer då? Jo jag har med mig mina barn plus några av deras vänner också. Lovley! Jag älskar det! Jag vill att de ska komma hem till oss och tycka att det är kul och trivas här. 
När vi kommer hem försvinner de in i huset och upp på Flickans rum. 
Jag fick ropat ner dem till lite mellis. 
Mitt nya grepp: Smoothie! 
Ja jag vet jag är seeen på trenden, men jag känner att jag måste börja från början och inte gå direkt på dom där super drinkarna med bara spenat och ingefära..  
Idag gjorde jag min första. 
Jag tog A-fil (det var det jag hade hemma), banan och blåbär. Sen för att vara säker på att kidsen skulle gilla det så tog jag någon tesked björnbärssylt från förra året.. Ja ok den har blivit kvar eftersom den inte blev riktigt god.. För mycket socker....men den höll!
Allt ekologiskt så klart.

Barnen gillade det!!

Jag gjorde det i matberedaren eftersom min mixer är paj. Måste nog skaffa något smidigare om jag ska fortsätta på denna linje, eftersom det blev väldigt mycket disk..

Sen gick jag vidare med att plocka av björnbärsbuskarna ute i trädgården. Ja, då tänker ni efter att ha läst mitt inslag om äppelsylten: att hon inte ger sig! 
Men det är ju ganska kul att att göra sylt och träning ger ju färdighet och likt en dåres envishet så fortsätter jag.

Det ska gå!











1 kommentar: