söndag 1 februari 2015

Nöjd över dagen



Hur känns det en perfekt dag?

Den frågan har jag fått en gång i min klubb som jag är med i.

Jag kommer ihåg att de flesta svarade, en dag på stranden när barnen är glada och schyst middag osv.  Och det tycker jag också, men jag kan ofta tänka på den gången.. för jag tycker att det är så skönt att få saker gjorda som jag har gått och tänkt länge på eller att det har tyngt mig. En sån dag har det varit idag. 
Jag mår så bra av det och jag får så mycket mer energi av att få saker gjorda. 

Samma sak som att planera massor och sedan kommer hur mycket emellan som man inte har förutsett, det blir jag så trött av och blir bara på dåligt humör...

Nu vill jag ju knappt erkänna vad jag har gjort för ni kommer att tycka att, vadå var det inte mer???

Men jag har färdigställd två fotpallar, så att det är nu bara att ta på yttertyget. Kanske jag hinner bli helt klar..
Jag har jobbat lite med klubben, skickat mail och kollat över kommande möten tillsammans med ordföranden. 
Handlat
Lagat en super god gryta från nyaste numret av Allt om mat
Varit på Loppisen och handlat små skålar och några glas
Tvättat...

Kanske ingen perfekt dag men jag känner mig såå nöjd!!! och den känslan kan smälla ganska högt.



Träning ja
Hur gör man?

jo jag har köpt en löpar-mössa på Stadium som jag har ute. Inomhus har jag haft en Buff men det finns tunna löpar-mössor, där har jag inte lyckats hitta en i storlek eftersom de måste vara ganska små. Det finns ju inget hår som vadderar kring huvudet. 

Det är inte många gånger jag har varit ute och sprungit utan något på huvudet men det har hänt när jag har varit ute på landet.  
Jag har inte varit på gymet bar. Däremot har jag fått någon kommentar om min mössa... jag har inte orkat svara...






5 kommentarer:

  1. Tack för ännu ett svar. Här kommer en annan fundering jag går omkring med. Bad och simning! Går ibland och simmar för att träna, har inte gjort det av förklarliga skäl. Vad sjutton har man på huvudet då? Sån mössa som simmare har? Och till sommaren när man vill bada i havet? Jag tänker mig att jag kommer att använda keps och solhatt i sommar för jag tror att peruk blir outhärdligt varmt och jag vill inte heller slita på den. Men jag brukar vilja doppa huvudet när jag badar. Får se om jag är tillräckligt modig och stark att helt enkelt vara kal.... Hur har du gjort?
    Hälsningar från Eva i Göteborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid träning så har jag köpt en tränings/löparmössa på Stadium, de har bra mössor som sitter åt och med bra andasmaterial.
      Badhus överlag tycker jag har varit svårt eftersom man visar sig verkligen naken, så jag vet knappt om jag har gjort det...
      Berätta gärna hur du gjort!!


      Till sommaren så har jag provat att ha en badmössa i någon mjuk plast som ändå var luftig. man jag kan lova att det blev jättevarmt! inte bra! Nu har jag bara en vit fluffig schalett i bomullstyg, behagligt. eller så har jag en klassisk solhatt, jag som inte har några ögonbryn längre bländas mycket mer av solen. Men om jag kan så går jag uten något alls. I somras när det var så varmt så tyckte jag att det var bäst med solglasögon och barhuvad.


      Radera
    2. Än en gång tack för svar! :-)
      Eva

      Radera
  2. Vilken energi kusin! Tycker du fått gjort massor!

    SvaraRadera