tisdag 27 januari 2015

Helt vanlig helg



I helgen har vi inte gjort särskilt mycket. 

Bara varit.

Städat, handlat och småpysslat. 
Mannen håller på att byta ut golvlisterna på nedervåningen. Det har varit enkla raka lister, som vi nu byter ut mot mer tidsenliga lite högre och med en liten profil. 

Jag har varit ute lite och klippet i träden.. eller ganska mycket hehe, vi får väl se om de överlever.



Jag håller på att tänka ut hur vi ska ha sovrummet. Jag/vi är på gång att renovera det. 
Nu är det vitmålad strukturtapet som är skarvad runt hela taket, jättefult. 

Frågan är ju hur vill jag eh jag menar Vi!  ha det??

Kan inte någon bara komma in och berätta hur jag ska göra!!

Men jag tror nu att jag ska ha en ljus grå nyans på väggarna (som ska spacklas...) Vita detaljer som gardiner mm nya sängbord har jag hittat på IKEA


Nordli avlastningsbord.
Den känns enkel och svensk! dessutom så kan det ju vara praktiskt att kunna ladda mobilen utan att sladdarna hänger och dinglar.
Till detta tänkte jag ha lite gulddetaljer som är modernt nu.. det kan man ju byta ut när det är omodernt igen...








På fredagkvällen är det så gott att sjunka ner i TV-soffan med en drink. Även barnen fick varsin.


Nu på fredag ska vi vara hund vakter till Cocco! Det ska bli jättemysigt.







2 kommentarer:

  1. Hej igen! Något jag inte gjort sedan augusti då jag fick min diagnos är att gå till gymmet. Nu vill jag börja igen men vet inte vad jag ska ha på huvudet. Där har jag ingen lust att gå utan något. Hur gör du när/om du tränar?
    Hälsningar Eva i Göteborg

    SvaraRadera
  2. Hej Eva jag har svarat lite kort i nya inlägget. Jag tror att jag hade från början en Bomullsmössa som jag köpte på barnavdelningen. men har övergått till löparmössor.
    Barnavdelningen är förövrigt bra att handla mössor på. De är lagom i storlek, lätt tvättade och i sköna material.

    Jag har legat lågt med träning ett tag men nu ska jag ta tag i latmasken.
    Ha det bra och tack för att du läser och kommenterar!!

    Viveca

    SvaraRadera