söndag 17 augusti 2014

Semestern är över för denna gång



Jag vill ha mer sommar!!
Jag har inte fått nog, jag vet inte varför jag känner så men jag har inte fått nog denna sommar, trots att den har varit super varm och allt det där.
Men jag har inte fått nog, hoppas att det blir en fin höst och att detta kalla vädret vänder. Idag är det 14 grader i Malmö. 

Mitt hår ja, det var ju på väg tillbaka liiiite så där retligt till sommaren som det brukar men redan nu känner jag att det ramlar av.
Hela semestern har jag gått utan mössa men jag är skeptisk till att jag kommer att jobba naken. 
Det är helt klart värst att visa sig på ett nytt sätt för de som jag känner lite vagt. Som de som bor i området eller människor som kommer till jobbet som jag träffat flera gånger utan att jag egentligen känner dem. 
Men det är ju så skönt att gå utan mössa, jag tycker verkligen det. 
Men så svårt. 


Vi var några dagar i Tyskland mest på Rügen. 
Jag märker att när man inte har något på huvudet så får man måla på lite mer smink annars är det lätt att man försvinner.

Vi bodde i Stralsund, mycket fin och välbevarad Tysk stad. Vissa delar hade dock lite oklara ägarförhållanden och inte så rustade. 

Barnen är mycket glada i att bli fotade.. ibland


Efter Rügen åkte vi hem till min mamma och var hemma hos henne en vecka. Livet på landet är härligt med mycket bär och frukt, loppisar och familjen!!



Jag och Flickan på väg ut till en lyckad skogsutflykt. Vi kom hem med halva korgen full med skogensguld.


Semestern avslutades med en dag på Liseberg.







2 kommentarer:

  1. Hej,
    Har varit inne på din blogg några gånger men aldrig skrivit något.
    Blev så glad när man skymtade hår på ditt huvud.
    Jag fick själv Alopecia universalis för 2,5 år sedan då 32 år gammal. Jag lider för varje dag och känner mig inte som samma person som innan. Nu börjar jag komma in i en period då jag börjar våga gå ut med sjal på huvudet på vår tomt.
    Vad modig du är som gått utan någonting i sommar. Du är jättefin så.
    När fick du din alopecia för första gången?
    Jag har också fått lite vita fjun på huvudet men de har släppt efter några mm utväxt:-(.
    Håller tummarna för oss att det vänder.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej så kul att du kommenterar!! Det är det som gör att det är roligt att blogga!
      jag fick alopecia för första gången 2008.. länge sedan nu.. och nu är nog hoppet ute för att jag ska få till baka ett snyggt hår.
      jag har alltid fått tillbaka mer eller mindre på sommaren. Så de fjun som syns kommer förmodligen inte att stanna. Jag brukar raka av dem då jag inte tycker att det tillför något..

      Jag håller också tummarna!!

      Radera