söndag 4 januari 2015

Jag mår bra!!!!







Jo jag vet, jag har inte skrivit på läääänge!
Skriv lusten har inte riktigt infunnit sig.

Sedan sist har jag hunnit fylla 40 år... Jag hade en liten fest med tema tusen och en natt. Jättekul var det iallafall. Många kom utklädda vilket jag tycket var superkul!!

Sen har vi firat jul och nyår. 
Nyårsfesten brukar vi hålla i här hos oss, så även i år!
I år satsade jag på anka, så himla gott och till det gjorde jag en hallonsås och getostäpple.
Flickan älskar ankbröst så hon åt!!!!

Till förrätt gjorde vi lite Asien ispirerade pilgrimsmusslor, och efterrätt blev pannacotta med kryddäpple.

Nyårskvällen är ju så lång så vi roade oss med några quizz som gästerna hade fått ta med sig, så kul!!


 Mitt hår lyser ju verkligen med sin frånvaro!! Inte ett strå är i sikte...  ögonbrynen och fransarna är borta sedan oktober.
Jag har försökt med lite ögonfransnäring men det har inte lyckats. Jag får se hur det går när vårsolen börjar sticka igenom.



Pepparkakshus tillverkning! 

Vi har varit ute i skogen på lovet, och gjort krabbelurer, så gott!!
Ser ni barnen??

Mannens jul-landskap som håller på att växa på för varje år.


På julafton kom äntligen lite snö. 
Barnen var ute och åkte pulka och jag försökte fota fåglarna som mamma lägger ut kilovis med mat till. Ser ni dem?

Nyårsdukningen, jag ser att förrättstallrikarna är redan uttagna till köket för uppläggning.

Pojken håller på att färdigställa en av lego julklapparna...








3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg idag. Har själv Alopeci och har sedan augusti 2014 tappat allt hår på kroppen. Har brutit ihop då och då men inser att det bara är att "gilla läget" eftersom det inget finns att göra. Haft svårt under hösten att förhålla mig till detta eftersom det varit en pågående process. Var hos hudläkare i förrgår och fick då det dystra beskedet att inte räkna med/hoppas på att få tillbaka mitt hår. Har peruk sedan några veckor tillbaka, använt sjal tidigare. Nu är mitt största problem ögonbryn/ögonfransar. Hur gör du? Målar du eller har du tatuerat brynen? Använder du lösögonfransar?
    Hälsningar från Eva i Göteborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva. Jag tror ofta att läkarna säger att man inte ska hoppas för mycket för att de ska ha ryggen fri. Jag fick tillbaka hår efter ca 3år men tappade det igen efter ett år... Med Alopecia kan man aldrig veta hur det blir, och det kanske är det som är det mest jävliga...

      Jag har inte tatuerat några ögonbryn och jag använder sällan lösögonfransar. Jag svarar dig mer på bloggen innom kort

      Radera