torsdag 27 februari 2014

Vår i Skåne

Det är helt otroligt att man kan bli så glad av att det är ljust på morgonen när man går ut på väg till jobbet! 

Har ni sett ljuset? 
Det är ju sånt där disigt vårljus ute nu, det har varit det några dagar och jag tycker att det är sååå fint. 

Fåglarna är som galna och i rabatterna händer det massor.
Vilket påminner mig om att vi måste sätta upp barnens fågelholkar som de snickrade på Fredriksdal tillsammans med Farmor förra veckan.
Om ni vill se på fina fågelbilder så ska ni titta in på kusinens fotoblogg.

Jag var ute med kameran förut och försökte fånga ljuset men jag är rädd att det blev ganska platt....



Igår så var jag ledig och jag och Pojken åkte till Blomsterlandet och köpte lite vårblommor att plantera vid dörrarna. 
Jag får sån lust att fixa när solen kommer och det är lite ljummet ute. Igår hade jag bara på mig en fleece, så skön att slippa alla tunga kläder.
Flickan hade med sig ett gäng med kompisar hem som härjade runt i trädgården medans jag planterade, Mamma-mys!




Jag köpte lite Kungsängslilja för jag tycker de är så fiiina, vilket jag har har gjort ett par år sedan vi flyttade till Skåne och sedan har jag planterat ut dem i rabatten. Men ingen av lökarna har kommit upp igen. Vad gör jag för fel? Vad kräver dessa lökar??
När vi bodde i Karlskoga så hade jag massor med Kungsängslilja i trädgården som jag planterat på samma vis och de förökade sig, men nu.....  Vad händer??? -Inget!!!


Nu ska jag till kvällsjobb!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar