måndag 17 februari 2014

Vilse




Jag har inte förstått att jag har tappat håret igen.. 
För drygt ett år sedan så kändes det inte konstigt att ta på mössa eller peruk när jag gick till jobbet, men det gör det nu. 
Jag känner mig inte bekväm, jag känner mig vilse. 
Har inte hittat min stil igen.
Jag har förändrats under det året med hår. Mössor med blommor som jag tyckte så var rätt snyggt, passar mig inte längre. Nu är det inte jag längre, jag har gått vidare.
Problemet är att jag inte vet hur...

Och så kallt det är om nacken, det hade jag glömt. Man måste ju alltid ha scarf, den blir ju som ett hår som är på axlarna och som värmer.

Skulle verkligen vilja sy lite mössor själv, tycker att det skulle inte vara så himla svårt. Men inspirationen sviker mig. Jag har förmodligen inte den rätta idén.

Jag får istället sätta mig och gå igenom sortimentet på Headcovers har ni varit inne och beställt något där?  De har ju onekligen stort sortiment man jag har aldrig beställt. Innan så har jag nöjt mig med CML, men nu känner jag att det inte räcker till.


Nu är det sportlovsvecka i Skåne, så igår kväll var vi och lämnade barnen hos Farmor, åh så tomt det känns!

Jag och mannen ska passa på att äta ute ikväll. Jag brukar se en restaurang på väg hem från jobbet som jag tycker ser så mysig ut, den ska vi prova ikväll.





3 kommentarer:

  1. jag kan bara tänka mig...lyckan att få tillbaka håret...jag hade nog trott att det skulle vara för evigt om mitt skulle komma tillbaka. så jag kan bara gissa.jag hoppas du hittar rätt väg för dig.

    jag beställde ifrån en sida från england, köpte samma märke som cml har, christine eller nått sånt. Beställde 4 st olika. 2 funkade inte på mig, Är du intresserad att köpa dem kan jag länkka bild. En var svart jersey typ med knyt i nacken och den andra silke, vit med svarta streck i.

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok, jag ska kolla upp sidan om jag hittar den, just nu känner jag mig lite anti, jag vet inte vad jag vill eller hur jag vill se ut. Så det hela slutar ofta i en vanlig toppluva, morrr

      Radera
  2. Jobbig känsla! Jag var förbi CML idag. Jag har tappat allt mitt hår nu, så peruken måste fixas till ytterligare. Är också kluven. Jag vill ha peruken för jag ser friskare ut samt att det liknar ju jag, men mina sköna bamboomössor är sköna och bekväma o det jag har till jobbet... Förstår hur du känner. INte roligt. Länkar till de jag köpt så kika gärna. Den svarta i bamboo är sval och skön.
    Kram

    http://www.simplywigs.co.uk/catalogue/headwear-for-hair-loss/christine-headwear-modern-silk-scarf.php

    http://www.simplywigs.co.uk/catalogue/headwear-for-hair-loss/christine-headwear-bamboo-short-turban.php

    SvaraRadera