onsdag 30 juli 2014

En vecka i Fjällbacka



Vi är redan tillbaka till Skåne efter en vecka i Fjällbacka. Vi har haft så mysigt och såååå bra väder.  Solat och badat varje dag. När det är så här varmt så "hinner" man inte med så mycket mer än att fixa mat och packa inför utflykt. Vi har haft ganska mycket gäster vilket också ger trevligt merarbete i köket.
När det är lite sämre väder där så hinner man med att turista lite mer och gå omkring och upptäcka omgivningarna. det han vi överhuvudtaget inte med denna gång.  
Men vad gör väl det? Det enda jag egentligen saknar var att jag inte köpte en ny Fjällbacka mössa, de är så sköna. Men vi kommer ju tillbaka en snabb sväng innan sommaren är slut.


Här följer bildbomb från vår Fjällbacka vecka. 









Vi tältade med två familjer på Lökholmen och blev inte väckta av solen som vi trodde utan av hästarna som bodde på ön, tidig uppstigning kan man säga..






 Affe inviger Muurikkan men sååå god Wok!




Vi åkte in till Fjällbacka för att handla på fiskaffären, här äter vi mycket fisk och skaldjur, denna kväll blev det musslor




Mycket bad blev det och Flickan har verkligen övervunnit att hoppa bomben från högsta bryggan i Väddöhamn.



Ja som ni märker så har jag mer eller mindre slutat att använda hatt eller mössa, det känns väldigt skönt, enkelt och avslappnat. Vi får väl se hur det blir när jag ska till jobbet och vardagen, jag kanske helt enkelt glömmer att ta på mig något...








2 kommentarer:

  1. Heja dig! Vad är Fjällbackamössa? Snygg vintermössa?

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig semester. Och du har en massa fjun på huvudet, wow! Är det så det ser ut eller blir när håret är på väg tillbaka?

    SvaraRadera