torsdag 10 juli 2014

Sommar veckor utan barn



Så varmt det är!!

Och härligt!! Jag trivs när det är så här varmt, synd bara att jag jobbar fortfarande men snaaaart är det semester! Och i helgen ska vi åka och hämta barnen hos Mormor. Åhh vad vi har längtat efter dem!

Men vi har haft det jättebra här hemma, jag och Mannen. Vi har varit ute och ätit på stan och varit iväg och grillat på kvällar med vänner, cyklat hem seeent i sommarnatten och ändå gått upp tidigt till jobbet. Vi har varit på plantmarknaden och bland annat handlat klätterrosor som vi blev inspirerade av när vi var på stan häromkvällen. Vi har varit på byggmarknaden och handlat den låååånga listan. Vi har målat fönster, inne och ute. Byggt planterings lådor, som inte har blivit riktigt klara för vi köpte inte tillräckligt med virke och knappt någon jord. Men frön har jag köpt!

I lördags kväll cyklade vi in till stan och köpte med oss Sushi hem. Sen dukade vi upp "candlelight-dinner" i trädgården vi drack ett super gott vin och satt ute lääänge, och då kom vi in i ett samtal, ni vet ett lite djupare snack. Som en kollega kallade "möte", det hela handlade om min Alopecia som inte bara berör mig utan också Mannen och barnen.
Att ha Alopecia är inte helt lätt.

Vi har verkligen haft jättekul trots att barnen inte har varit hemma.




Favorit blomman, heter den blodtopp??

Vår uteplats mellan huset och garaget som har blivit jättefin, vi funderar på om vi ska sätta upp vårt segel ovanför. Vi ska bara hitta det först.

Lavendel

Skyddet för cyklarna är färdigt och det ser nu mycket mer städat ut vid vår entré.

Välkommen in!






1 kommentar:

  1. Vad fint ni gjort i trädgården! Blodtopp är en favvo här också, det är bara det att den försvunnit bland allt skogsgräs...

    SvaraRadera