fredag 17 januari 2014

Bäst vid poolen




Här kommer ett snabbt tips som jag tycker att det är bäst vid sol, bad och poolliv.
Funkar att bada med, och det gör inget om den blir blöt av klor eller saltvatten. OK man kanske inte dyker i direkt, men..




Den vita är specialsydd och köpt på CML.
 Den blå har jag knutit av en scarf och pimpat med lite blomklämmor så att den håller ihop bättre, över den har jag även haft en vidbrättad stråhatt ibland, ....då ser man ut som en moviestar på beachen, haha.




Cool badmössa är inget att rekommendera!! 
Det blir jättevarmt!
Möjligtvis i badhus...


Grattis till er som har solsemester, njut av ledig tid tillsammans med familjen och bry er inte så mycket om de andra de andra runtomkring, de kommer ni förmodligen inte att träffa igen.

Sträck på er och var stolta! 










5 kommentarer:

  1. oh jag önskar jag kunde vara stolt och sträcka på mig. men istället har självförtroendet fått sig en rejäl turn och är i botten. vill faktiskt bara gå och gömma mig och komma fram när håret växt tillbaka (om det nu gör det). jag önskar jag kunde vara så glad och lycklig som du ser ut att vara. att livet faktiskt fortsätter. tack för pepp o tips!

    SvaraRadera
  2. man får ju också lov att vara nere, deppig och gnälla. Det har du ju all rätt till. det är ju övertråkigt att tappa håret och inte rättvist på något sätt.
    Jag är inte alltid glad och lycklig. Men jag vill förmedla i bloggen att det inte behöver vara botten att inte ha hår. Livet går ju vidare och jag vill välja att ha det bra. visst jag fattar att det inte är en knapp som man trycker på. men Jag vill ha kul, jag vill inte att mitt hår ska hindra mig i det. Vilket det ändå gör i vissa saker (som att dyka och göra bomben i poolen, eller att det blir kallt på vintern).

    Jag hoppas att du också hittar den vägen Kim, men låt dej själv sörja ditt hår. Du är ju ny på detta.
    kom ihåg att håret inte har med personligheten att göra.

    SvaraRadera
  3. jag hoppas jag kommer dit också :) så mycket klokt du skriver.
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag fick min diagnos Alopecia Universallis i november och försöker förstå hur mitt liv ska bli framöver. Vi åker till värmen om en månad och jag hittade din blogg då jag sökte lite på sjalar. En fråga, hur har du satt fast den översta sjalen med blomklämmor? Jag har så mycket att lära i sjalarnas värld. Hoppas du läser tillbaka i din blogg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du hittat hit till den lite sovande bloggen.

      Usch ja universalis är inte kul!! Hoppas att lite sol och värme gör gott!

      Den översta blå scarfen är en fyrkantig ganska liten scarf i bomull som jag knytigt som en skarlett och knutit fliken in i knuten sen tog jag bara några hårklämmor med blommor från HM och nöp ihop lite där bak.

      Hoppas att du lyckas och får en riktigt bra semester!
      Hör gärna av dig igen om du funderar på något, jag hjälper gärna med det jag kan!

      Radera