torsdag 2 januari 2014

Dagens mössa

Jaha så här har det sett ut idag
Mössa hittad på HM´s  barnavdelningen för 29kr.
Funkar?




På nyår hade vi lite gäster, så här såg vuxenbordet ut:
Dukat med de fina vita tallrikarna som vi köpt på bruket i Fengersfors och Gefle rubin som jag loppis fyndade i somras. 

Barnbordet blev inte dokumenterat...



Tyvärr tog jag ingen selfie på festen men jag använde en peruk som huvudbonad.
Även om alla våra vänner vet att jag inte har något hår så använder jag peruk på festen. 

Peruken får mig att känna mig snyggare.

För vännerna har jag inget att dölja och därför inget att förlora heller. 
Det är ju det som är så svårt när man använder peruk. På tillställningar när man inte känner någon eller några, så finns det alltid de som genomskådar mig/peruken. 
Vilket är så skönt när jag har mössa, då riskerar jag inget. Jag avslöjar min Alopecia själv.








2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade din blogg precis och ville bara säga hej. Fick för lite sedan diagnosen alopecia areata. Allt gick så fort och jag har sedan en vecka peruk och turban när jag ska gå ut. Eftersom allt är så nytt har jag så svårt att tackla detta och se någon som helst framtid med ljus. Det glädjer mig att hitta bloggar som din där lite hopp om att få tillbaka sitt hår finns och att du ser ut att leva livet :) Jag bor själv också i skåne. Får jag fråga hur länge sedan du fick din diagnos och hur lång tid det tagit innan du fått tillbaka ditt hår?

    SvaraRadera
  2. Hej K, Jag blev så glad att du hittat min blogg. Det ger bloggen en mening! Mitt svar till dej kommer i mitt nästa inlägg. senare idag

    SvaraRadera