torsdag 5 juni 2014

Att gå upp i tid eller inte.




Jag funderar på att gå upp i tid på jobbet. Jag är ledig en dag varannan vecka nu, mest för att jag tycker att det är ganska trevligt att vara hemma med barnen när de är små. Men till hösten ska Pojken börja F-klass och det är inte riktigt lika självklart att vara hemma på dagarna. Jag måste ju erkänna att det har varit fantastiskt att vara hemma så här och fixa, röja och allt vad man gör, bara att ta sig till biblioteket kommer ju att bli ett projekt. 
Det tål att tänka på. 
Och bara att tänka på pensionen.. inte så kul kanske men den dan hoppas jag ju att att jag kommer att uppelva så det gäller ju att spara.

Nåväl idag har jag och Pojken varit hemma, det har varit varierande väder kan man ju säga. Så vi har varit inne och kört tvättmaskin, pysslat och städat. 
Vi har även planterat om lite blommor som jag tog hem från jobbet när trivselgruppen slog till på allvar i personalrummet. Jag tänkte att de har överlevt en hel del så då borde de klara sig i mina söderfönster!! 
Jag tog bort allt som var dött och visset och gav ny jord så får vi se om de kan bli gröna och fina igen, hoppas det!!




Jag vet inte om ni ser men blomman i fönstet är en av dem som jag tog hem från jobbet och ca 75% nerklippt och bortplockat, så nu hoppas jag att den tar sig och bli riktigt fin!

Det blev ganska mycket fina skott, som man inte kan slänga hur som helst.. Lite på vardagsrumsbordet och lite på lilla toaletten.

Också pionen som har fått flytta in, den luktar ju såå gott!!!



I morgon är det ju fiin dag, vi har ju tyvärr ingen flaggstång så vi kan hissa flaggan men vi får väl försöka på vårt vis, får se om det kommer ett nytt inlägg i morgon!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar