fredag 6 juni 2014

Nationaldag




Vi började firandet redan vid frukosten.

Med flaggor på bordet, mest för att barnen ska få det inkört att idag så är det Sveriges dag. 
Sen målade de flaggor på löpande band och jag fick gissa landet..... humm



I en park här i krokarna så är det en årlig karneval på nationaldagen som jag har cyklat med barnen till varje år vi bott i Skåne. Men i år så tyckte jag inte att vädret var toppen, det blåser endel och de har lovat regn men än så länge har vi inte fått en droppe..


Så jag började projekt gröna fönster.

Jag hade helt glömt vad skitigt det blir bara man ska fixa det allra minsta och att jag aldrig lär mig.. Det blir ju så mycket mer än att bara öppna fönstren och måla. Det vita på insidan ser ju verkligen förfärligt ut och när jag tar mig en titt på gardinerna så svimmar man ju nästan, har vi bott så här??!!



Samma fönster med några timmars mellanrum.


Och på utsidan. 


Att ha ett gammalt hus och detta med renovering, jag brukar säga att det är en sjukdom. Jag och min man kan inte låta bli att snegla på något nytt att ta tag i så fort vi är klara i ett hörn. Nu i sommar så är det fönstren och cykelförrådet som gäller, eventuellt målar vi om garaget också, jo jag tror att vi är hårt drabbade av renoveringssjukdomen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar