fredag 13 juni 2014

Skolavslutning





En alltid lika ljuvlig tid, då skolorna slutar och det lååånga sommarlovet tar vid!
Som förälder så kan jag inte låta bli att tänka på mina egna skolavslutningar då vi alltid var i kyrkan och fröken hade folkdräkt på sig, så fint! 
När Flickan gå ut första klass så är det ju för en mamma helt föblindande vackert jag kan ju inte tänka mig något vackrare när pojkarna har strykan skjortor och flickorna har fina sommarklänningar. 
I vår skola står de på trappan och sjunger typiska skånska sånger som O´boy vilket vackert väder och en Malmösång. Sen sjöng de en kväll i Juni och Sommaren är kort och såklart Den blomster tid. Helt ärligt så kan jag inte låta bli att det kommer en tår så fort jag hör den sången precis som när man ser lyckan i alla studenter som far runt i stan.

Efterrätten en sån här dag är självklar!!
Stooor skål med jordgubbar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar