tisdag 8 april 2014

Ny peruk?



Egentligen så trivs jag inte i peruk men när jag ska på fest eller visa upp mig för okända så kan jag tycka att det är skönt med peruk. 
Men då är kravet på att peruken är snygg och ser ut som hår och inte som peruk!


 Min erfarenhet av peruk är att den snabbt blir ful och börjar lukta illa. 
Jag har provat med plast hår och med riktigt hår. 
Peruken med riktigt hår tog jag när jag skulle gifta mig då det skulle vara lite exklusivare och att det skulle funka att fixa lite mer. men jag tror att vi pajade den efter den festen för efter bröllopet använde jag den en gång till sen blev det för tjockt håret och det ser inte verkligt ut.
Och peruker med plasthår.. tja det dröjer ju inte många månader innan det blir fult.


Men så finns ju freedomwigs.
Nån som har testat??

Jag har inte riktigt kollat priset och jag tror att det är ganska dyrt..


När jag läser på deras hemsida så verkar det onekligen ganska bra.


Jag ska nog kolla upp detta lite mer.


Vad har ni andra Alopecior på huvudet? eller kör ni kalt?



Jag i bröllopshår.
Foto: photo by heart, i Cicci upplärnings fas, skulle tro att hon hade fixat det bättre än den fotograf som vi hyrde in och betalde dyra pengar...









2 kommentarer:

  1. jag har också tittat in på deras sida tidigare. verkar hutlöst dyrt men jag är sugen på att testa om jag nu inte ska ha något hår. jag hr köpt 2 peruker på carl. de är i syntethår. hon jag går till där säger att det är så man gör. tar syntet till en början sedan när man vet vad man vill ha så kan man måttbeställa en hos dom (enligt henne). Men helt ärligt så känns de peruker jag har inte helt hundra. jag vågar inte ta dem till jobbet. utan gör som du, på helger och till fint. På dagarna har jag oftast en sån där vanlig turban från christine. men jag börjar tröttna på dem. de passar inte till alla mina kläder, vissa kläder kräver hår har jag märkt. så snart måste väl peruken på även på vardagen om jag inte ska gå runt i samma kläder hela tiden. Undrar om freedomwig tar emot rekvisitioner?

    Fin du var på din bröllopsbild. Jag har sagt till min sambo att det blir inget bröllop så länge jag inte har hår. Men då kan vi ju kanske få vänta i evigheter. Skönt att se att man kan ha en bröllopsfrisyr i peruk.

    Hoppas du snart hittar något du trivs i! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet med en sån dyr peruk är att jag inte vet hur länge jag är av med håret. känns mycket pengar om jag snart får tillbaka håret, åtminstånde hoppas jag ju det....

      ang bröllopet så tänkte jag lika som dej, att det blir inget utan hår. Men sen så tänkte jag att det kanske aldrig blir hår.. så vi körde! jag har inte ångrat det hittils.

      Jag hade en kompis kompis kompis som frisör, hon fixade mig, barnen, min mamma och min svärmor i håret. och på kvällen tog hon hand om barnen.. Haha heeelt perrrfekt allstå!

      Radera