söndag 27 april 2014

Pollen





Härliga vår!




Det är något visst med att gå  upp och hela familjen ligger fortfarande och sover.
Jag vaknade av att vara tät i näsan, ont i halsen och att ögonen var helt igenmurade. Fantastiskt att vara både förkyld och ha pollenallergi. 

Sen har jag ont i ryggen också.... Jag köpte nya skor till att ha på jobbet, såna där med rund sula. Jag tänkte att det skulle vara skönt för ryggen.. men det blev het tvärt om, jag blev bara värre, jag får något konstigt bakåt lut med dem. Jag tror jag blev rekommenderad fel storlek. Så från att gått från att jag har känt av ryggen lite då och då så har jag ont... 

Tillbaka med dem skorna!



Igår hade vi lite gäster, vi grillade egna hamburgare, det är ju såååå gott och så enkelt. 

För första gången så hade jag inget på huvudet när vi hade gäster och det kändes så skönt och avslappnat!
Jag hade funderat lite innan på hur jag skulle göra och kommit fram till att det var dags att jag skulle presentera mig för vännerna. 
Sen glömde jag helt bort att jag var naken så när de kom och de skojade med mig att: Ahh, du kör naket idag Viveca!?
Då trodde jag att de syftade på mina vita byxor som de drev med.. Tänkte inte alls på huvudet!!


Årets första rabarberpaj. 

Dukat bord! Bara burgarna som vi väntar på.




Nu ska jag gå upp och väcka familjen och ta allergimedicin!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar