onsdag 20 november 2013

Advents krans

Igår kväll när resten av svenska folket tittade på fotboll så var jag på kransbindning. 
Egentligen kan jag ju göra krans, men när man går en kurs så får man alltid lära sig något nytt också blir det ju gjort...

Det är konstigt med en del människor, man blir bara anti direkt..
En dam igår frågade mig nästan direkt jag kom, Varför jag hade en scarf runt huvudet, är det för att det regnar??

Jag brukar aldrig ha problem med att berätta att jag tappar håret men nu fick jag det, jag gillar inte att bli påhoppad av helt okända människor som tror att de har rätt att fråga precis vad de vill. 
Visst jag svarar men jag gör det kort och försöker gå därifrån.


 Dagens scarf.
 Nu börjar håret bli så tunt där bak att jag egentligen borde klippa det riktigt kort men åh det är ju så svårt.
Blomstrande design har jag skrivit om förut, de är så himla bra. 
Igår så berättade hon om sin karriär och hur länge hon hade gått i skola för att bli florist, 4 år på högskola!! Jag trodde inte att man kunde det. Hon är den enda i stan som har utbildat sig så mycket.
Men duktig är hon.

Här är resultatet, den luktar ju så gott!
Eukalyptus!!






3 kommentarer:

  1. Jäkla tant! Hoppas du bet ifrån och att hon inte lyckades förstöra hela din kväll! Och tror du jag kollade på fotbollen? Nej jag satt i köket och spelade gitarr (och det är faktiskt sant, haha!) Kram på dig! /Susanne S

    SvaraRadera
  2. Och du - jag blev så upprörd över tanten att jag glömde skriva att eukalyptuskransen blev himla snygg! /Susanne

    SvaraRadera
  3. Alltså en del borde inte få öppna munnen, men de begriper förmodligen inte bättre. Kram!

    SvaraRadera