onsdag 27 november 2013

Adventspyntet kommer fram

Nu börjar det krypa fram lite hemma hos oss.
Jag trodde nog att jag skulle vara klar med adventspyntet långt innan helgen, men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Iallafall..
 ..så har den gamla adventsstaken i det glödheta materialet mässing kommit fram i köket. Jag fann den på vinden i det gamla torpet som finns på mammas tomt, där uppe låg den i originalförpackningen och väntade på mig. Ovanför sitter barnens ursnygga snöflingor som vi gjorde i helgen. De finns spridda lite varstans i huset..

Denna figuren köpte jag igår och när Flickan såg den tyckte hon ju att den var ursnygg. 
Men sen tittade hon på mig med skepticism: Mamma är detta verkligen din stil?? 
Helt ärligt visste jag inte att hon hade förstått att jag har en stil. 

Vid närmare eftertanke så vet jag ju knappt det själv. 
Jag köper ju det som jag tycker är snyggt..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar