torsdag 21 november 2013

Saffransbullar

Igår bakade jag saffransbullar, inte lussekatter då jag tycker att de lätt blir torra och tråkiga. 
Jag gjorde vanlig lussekattsdeg med kesella, sedan kavlade jag ut den precis som när man gör bullar. Som fyllning blandade jag lika delar av mandelmassa och smör. Här snålar vi  inte! Rulla sedan ihop och pensla med ägg och strö på pärlsocker och grädda som vanliga bullar. 

Mums


Efersom jag var ledig igår hade jag ett koppel av kompisar till Flickan med mig hem efter hämtning i skolan. 
De fick äta så många bullar de ville, halva baket gick åt. 


Sen på kvällen gick jag och barnen över till våra goa grannar men en påse bullar. 
Resten gick lätt in i frysen, hihi.

Men som tur är så är det ju ganska kul att baka så det kan ju hända fler gånger.








2 kommentarer: