torsdag 7 november 2013

Förtroende

Jag har än så länge inte några problem med att visa att jag har kraftigt håravfall, Alopecia. 
Jag visar ju mina nu ganska tydliga kala fläckar helt öppet. 

Jag njuter så länge håret varar. 

Idag på jobbet kom en ganska ny medarbetare fram till mig och berättade att hon också tappade sitt hår. Jag måste säga att det kändes ganska bra, inte att hon tappade håret utan att hon anförtrodde mig. Det är ju också lite syftet med den här bloggen, att hitta likasinnade eller att likasinnade hittar mig, i sin Alopecia kan det vara skönt att hitta någon att identifiera sig med.

Först när hon berättat såg jag att hennes hår var mycket tunt och livlöst. Jag är så otroligt dålig på att se små förändringar som sker successivt som tex om någon går ner i vikt.
Hon berättade vidare att hon åt Panto-3 ett näringstillskott för hår och naglar. Jag fick också det tipset i våras, men jag är så himla dålig med att ta tabletter, jag glömmer hela tiden. Men jag får väl försöka en gång till har det hjälp henne lite så kanske det kan hjälpa mig med... 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar