lördag 3 maj 2014

Ensam hemma



Mannen är i Berlin med sina gamla polare.

Helt ärligt tycker jag att det är jättemysigt att vara hemma själv med barnen. 
Idag har vi bakat klart våra makroner som vi började med igår. De blev väl inga skönheter som kom ut ur ugnen men vi lär oss väl. Goda blev de illafall.

Så har vi cyklat till bondgårdslekplatsen, supermysigt och Pojken är riktigt duktig på sin cykel som han är på tok för stor för, men han vägrar att använda sin "nya" cykel. 

Sen har jag grejat i trädgården, jag hade helt glömt hur kul det är att hålla på att gräva, planera, ändra om och sen gå och huma och ahaa och titta hur det blev. 
Jag vill bara fortsätt och inte alls gå in. 

Innan vi flyttade till Malmö så var jag en riktigt trädgårds nööörd. Jag höll på jämt! Men sen kom jag av mig, jag tappade intresset. Jag tror det har att göra med barnen, jag hade helt enkelt inte tid. 
Men nu har jag fått tillbaka tiden, barnen leker jättebra med varandra och är varandras barnpassare.

Här i Malmö blommar syrenerna för fullt nu och när man går ut i trädgården så doftar det helt ljuvligt!! Igår kväll försökte jag ta med barnen ut och sa till dem: 
Andas här nu, känner ni?? 
Vadå?? 
Ja men, känner ni inte vår doften? 
Vårdoften??
Alltså alla buskar och träd och blommor de luktar ju så gott nu och särskilt på kvällen!
Sen stod tre individer och spärrade ut näsborrarna och drog in luft så att vi blev helt yra.



Det gamla äppelträdet blommar enormt i år!


Fia med knuff med barnen!





Nu till Gladiatrorerna!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar