tisdag 1 oktober 2013

3 Saker jag provat för att behålla mitt hår

Jag har inte använt några medel eller kurer för att få mitt hår tillbaka vilket jag är väldigt glad för, då mitt hår har kommit tillbaka spontant. 

Och försvinner spontant.... 

Men ända sedan jag har kunnat gå utan mössa eller peruk så har jag försökt att vårda det håret jag fick tillbaka så bra jag kunnat. 
Jag har använt Hair support. 
Det bästa med det är ju den lilla runda massage-borsten, underbar! Jag har alltid gillat när någon pillar med håret eller masserar hårbotten. Den borsten är verkligen massage! tyvärr så lossnar det ju ganska mycket hår när man använder den och verkligen nu...   iii, men jag tror ändå att blodcirkulationen är positiv.
Själva systemet Hair support är ganska dyrt, men jag för min del har alltid gillat lite bättre schampon och köpte ofta dessa när jag var hos frissan förut, innan Alopecian kom. 



För något år sedan läste jag en annan blogg om Alopecia där tjejen använt serum för ögonfransarna vilken jag också prövat med gott resultat. Jag kan ju tillägga att jag hade en och annan ögonfrans som kommit spontant när jag började använda serumet. Jag hoppas nu att ögonbryn och ögonfransar kommer att stanna kvar denna gång jag tappar håret. Det var ingen höjdare att vara utan dem. Ansiktshår gör sååå mycket åt utseendet. 

3:e saken som jag gör för att behålla mitt hår är jag jag äter vitaminer, vilket jag egentligen har gjort hela mitt vuxna liv.. så med lite eftertanke kanske jag skulle sluta med dem, HaHa

Nej nu ska jag dricka en kopp te med mannen.





2 kommentarer:

  1. Ja vi får väll komma med lite köttvitaminer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tror jag nog skulle vara bra! går nog direkt ut i håret!

      Radera