onsdag 9 oktober 2013

Dagens scarf

I måndags var första gången jag använde scarf runt huvudet. Jag fick spontana  positiva kommentarer av mina kollegor, så schysst! Det är ju precis vad man vill höra, man känner sig ju sådär när man måste ta till huvudbonad för att få till frisyren. Då vill man höra att det är snyggt.
Visst, jag tycker att det ser lite coolt ut men jag hade mycket hellre haft kvar håret jag hade för 5 år sedan. Jag önskar nu att jag inte tappar allt denna gång. Det känns som en lyx att fixa till sig med en scarf, lite hår sticker ut ser det helt naturligt ut,och när jag är hemma använder jag inget på huvudet. 
När jag var helt kal hade jag problem med när flickan och pojken hade vänner hemma, hur föräldrarna reagerar när jag öppnar dörren. Visst de vet nu att jag har Alopecia men det var ju inte så från början. Långt från alla vet vad det är.
Jag har aldrig tyckt om att bli fotograferad "naken" alltså att blotta mina kala fläckar, så det lär ni nog inte få se här. 


Inser nu när jag ser bilden att håret ser ut som en svamp där bak, jag får nog peta ut det så att håret ligger ovanpå scarfen.

Flickan har med sig två kompisar från skolan och de kör The Fox på You tube för fullt ha ha






1 kommentar: