söndag 6 oktober 2013

Återbruk

Jag försöker att vara miljömedveten och agera utefter det.
Jag brukar tex köpa eko produkter när jag handlar mat, alltid mjölk, bananer och gurka. 

I familjen försöker vi ärva så mycket kläder som möjligt. bla från kusiner och bekantas barn. -Så bra och billigt!!

När jag var på HM igår så hade de börjat med ett återbruk, man kan ta med gamla kläder som man inte vill ha längre, de kan vara i vilket skick som helst. 
Det som går att använda igen skänks till välgörenhet och resten av textilierna kan tas om hand för att bli nya kläder, andra sorts textilier som rengöringsdukar eller isolermaterial för bilindustrin. 
Att tillverka en T-shirt genererar mellan 1,5-3,6 kg koldioxid. under återvinningsprocessen reduceras dessa värden med mellan 85-90%
Som tack för hjälpen ger HM en rabattcheck på 50 kr om man handlar för över 300 kr.

Det ska jag göra, tänk vad kläder man bara slänger rätt i soptunnan!


Nu är det snart dans för flickan och jag ska springa eller spinna.. får se vad jag gör. killen får hålla till i lekrummet och mannen ska ut och springa en vända. Efter det har 75% av familjen tränat och kan med gott samvete gotta i oss söndagspizzan. 

Myyys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar