onsdag 16 oktober 2013

Äpplen



 Dagens äppleskörd. 


Pojken och jag gick ut i trädgården idag för att plocka upp fallfrukten efter dagis. Det blev ganska mycket äpplen och ca en liter juice och då använde vi bara hälften av äpplena vi plockade.

När vi håller på med äpplena så smakar jag lite på juicen, alltså jag vet inte men jag fick någon allergireaktion.. halsen snörps ihop och jag får gå ut och ta frisk luft och dricka vatten. Jag har känt sedan förra hösten att det kliar och tungan kan svullna lite. 
Det lugnar ner sig efter en stund men otäckt!
Får nog gå och kolla detta..

Jag tror att har man en auto-immunsjukdom så får man ofta fler, som Alopecia och Allergi. Jag brukar ju skoja om att jag som 60-åring inte har något hår, full med vita prickar (vitiligo) och så lite reumatisk värk här och var. 
Men det ser ut att bli allergi också..


The bitter truth

Om ni kollar nära så ser ni att håret inte är direkt tjockt ..  på ena sidan så är det inte så mycket kvar om man säger så, det ser snart ganska patetiskt ut.
Jag vill inte, jag har provat att ha scarfs på jobbet men det är svårt att få det att sitta snyggt hela dagen.

Funderar på att gå till frissan en sista gång så att hon får fixa till det. Bara för att man tappar håret behöver man ju inte ha ful frisyr, så länge man har hår, eller??




1 kommentar: