söndag 6 oktober 2013

Jag hatar Paolo Roberto

"Sanningen är att det gör ont att komma i riktig toppform. Ingen, och jag upprepar ingen blir starkare, snabbare och mer explosiv utan att pressa sig över sin smärtgräns. Du kan köpa de finaste träningskläderna, den dyraste pulsklockan som marknaden har att erbjuda eller skaffa dig gymkort på det bästa gymmet. Men trots alla dyraste och bästa hjälpmedlen som finns så kommer du aldrig nå toppformen om du inte är beredd att bita ihop över- och underkäken och pressa dig under dina träningspass. Men har du disciplinen och viljan att verkligen vilja komma i ditt livs form så är det bara att börja gilla smärtan och pressa dig lite hårdare i dina pass. Jag lovar dig att du ganska snart kommer att börja gilla mjölksyran och att pressa dig själv till din gräns och ibland över den. Och vad du verkligen kommer att gilla är de resultat din nya inställning till träning kommer att ge!"  av Paolo Roberto

Jag brukar läsa Paolos blogg och inspireras av honom och jag trodde verkligen på citatet ovan från hans blogg . 

Jag valde att spinna, och med Paolos ord ringades i öronen tänkte jag att nu ska det ske: Jag hade tröjan från Midnattsloppet på mig så att alla skulle se vilket skick jag befann mig i.

Självkart börjar jag ganska hårt, jag menar jag tränar ju med att springa nästan en mil. 
Ärligt talat trodde jag att jag skulle få en hjärtinfarkt första intervallet. När hon den smala snärtan där framme gapar att vi ska ta i till 80%.. alltså, hur ska jag veta hur mycket 80% är??? sen lite vila och sen skulle vi lasta på med mer motstånd och ge 90%. Jag skojar inte, men svetten skvätte omkring mig och min andedräkt var inte att leka med, det var väl luft från långt där nere i lungorna som inte kommit ut på flera år...
Den där blåa cykeln alltså, jag låg på den det sista, när helvetet äntligen var slut stapplade jag av på kraftigt darrande ben undrade jag om jag skulle kunna ta mig hem överhuvudtaget med båda barnen på cykel.

Helt ärligt trodde jag nog att jag var ....mm om jag får säga det själv, ganska vältränad.. vilket jag fick ett kvitto på idag att jag inte var!! Gahhhh

 Nästa gång får R följa med också!! hehe


Dusch!!





1 kommentar:

  1. Ha, ha, ha, jag känner igen det där från min uppgörelse med grustaget i somras. Men nu, några månader senare, jag älskart! Så han har rätt den där Paolo...

    SvaraRadera